Ja som ni ser!

Nu när jag skulle börja blogga så upptäckte jag att bloggen inte är den snyggaste och att det är mycket som borde göras om …..men jag behåller allt som det är för att inte tappa fart ( läs skylla på att jag inte kan blogga för att bloggen inte är uppdaterad och har en snygg design)

Jag känner att det är så enkelt att skylla på det och sedan blir jag fast med det jag är superdålig på och då får det ta energi och kraft ifrån mig istället för att jag äger den på att skriva och att dela med mig.

Det här är en sak som har blivit så tydlig för mig. Jag reagerar så strakt på när jag ska göra saker som jag inte är duktig på eller tycker är roligt. Det kanske går hand i hand för är man duktig på något är det oftast roligt …..men det jag menar är att jag har kunnat tvinga mig att göra det som jag tror är viktig och tråkigt istället för att ta energin och göra dubbelt så mycket av det jag tycker är roligt och dessutom samla energi.Det går inte nu! Eller jag väljer bort det. Men kanske kommer jag att vilja lära mig och lägga tid på just designen på bloggen när jag är igång …eller så önska jag att någon ska höra av sig som älskar att göra det och så blir det bra.

Men det var en förklaring eller jag kan säga ursäkt för den omoderna bloggen. Jag hade till och med ett meddelande som sa att jag hade en webbläsare som var föråldrad. Fniss 🙂

Så på tal om att vara snäll med mig själv så kan jag här nere släppa det som inte spelar någon roll och det jag inte har någon användning för här….vilket är mycket. det är otroligt intressant att vid 51 års ålder lära om och lära nytt och verkligen svälja min stolthet och lyssna för att de som lever och bor här på Grenada vet hur det fungerar och har fungerat och jag är ödmjukt stolt över att få ta del av deras kunskap …även om det svider och skaver i egot ibland 🙂

Lämna en kommentar