Lurigt med kläder

Hej och god morgon och Tack för alla kommentarer
Här är klockan 0732. Jag brukar vakna kl 0500 ( inte av mig själv utan med klocka för jag så gillar att vara vaken på morgonen och i mitt nästa liv vill jag ha gåvan att vara morgon pigg )
Jag har slarvat någon vecka men nu tagit upp det som är min grundpelare i allt( fattar inte varför jag släpper men har några teorier som jag skriver ner senare ) Jag mediterar en timme varje morgon. Ibland så sitter jag bara tyst men nu har jag Dr Joe Dispensas meditation som är en guidad edition på ca 95 min.

Mer om det senare för idag ska jag iväg på en tvål workshop. Jag var på två dagar för några veckor sedan och nu är det en fortsättning. Mycket intressant och kul och här ser jag potential.
Men det var inte det jag skulle berätta om nu för jag skriver mer om det i kväll när jag kommer hem.
Det jag nu tänker på är Vad ska jag ha på mig. Och det kan ju verka som en bagatell men här är det lite lurigt. Förra workshopen hade jag ett par kortbyxor och en blus första dagen. Jag tänkte att det kan ju bli lagom. Men jag var den enda som inte hade långbyxor för alla visste att det var i ett rum med
aircondition. oj vad jag frös………… 🙂 Så dag två blev det jeans och en blus ….men då var jag helt blöt av svett innan vi var där för här är det 29 grader och sol 🙂

Och när man åker in till stan och ska gå in på posten eller en bank eller något kontor så måste man ha något som täcker axlarna och kjol eller byxor nedanför knä annars kommer man inte in…..
Alla är verkligen propert klädda och snygga i håret och jag har aldrig sett så många vita skor så det ligger en enorm värdighet och stolthet i kläder.
Så idag skulle allt vara enkelt om vi var på samma ställe …men de har bytt ställe och då är frågan …..Hur ska jag vara klädd 🙂 för att inte drypa av svett …….vara värdigt klädd och inte frysa.

Ja jag vet att det är en liten fråga men det är just dessa frågor som blir intressanta när jag skalar av…framförallt är det intressant hur jag reagerar när jag är en minoritet ( både vit och felklädd) och jag själv känner av det starkt men jag blir bemött med respekt kärlek och vänlighet och de vill verkligen inkludera mig.
Så som vanligt så tar jag det jag känner mig bekväm i och så vet jag att det inte är kläderna det sitter i utan det är hur jag bemöter både mig själv och andra och att jag är trygg i det.

Skriver mer ikväll och än en gång Tack för era fina kommentarer och tummar för det ger mig en fin och kärleksfull spark i baken att skriva
Kraaaam för NU

Lämna en kommentar